2019-2020 m.m. veikla

 

2019-2020 m.m. veiklos planas.pdf
Adobe Acrobat Document 220.6 KB
Nuotoliniai susitikimai
 

Balandžio 20 dieną vyko pirmasis rajono pagalbos mokiniui specialistų susitikimas. Trumpai buvo pristatyta informacija iš susitikimų su ŠMSM ir NŠA, nutarta rinktis mažesnėmis grupelėmis ir plačiau kiekvienam specialistui pasidalinti, kaip sekasi dirbti nuotoliniu būdu.

Balandžio 27 dieną vyko nuotolinis švietimo pagalbos specialisčių, dirbančių su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, metodinis susirinkimas per ZOOM platformą.

Susirinkimo metu kiekviena specialistė pasidalino savo įžvalgomis, gerąją darbo patirtimi bei, aišku, patiriamais sunkumais. Buvo kalbama apie tai, kad karantino pradžioje susidūrė su iššūkiais, norėdamos pasiekti visus, kuriems pagalba reikalinga ir būtina. Teko bendrauti individualiai su kiekviena šeima ir ieškoti vaikui bei specialistui tinkamiausios darbo formos bei laiko.

Švietimo pagalbos specialistės naudojasi įvairiomis platformomis vesdamos video pamokėles (Zoom, Messenger, Padlet), telefoninius skambučius, rašo elektroninius laiškus. Kuria interaktyvias priemones bei jomis mielai dalijasi. Specialistės pabrėžė, kad didžiausias nuotolinio mokymo iššūkis – didžiulės laiko sąnaudos pamokėlių pasiruošimui bei nebesuskaičiuojamos darbo valandos. Neužmiršo ir pasidžiaugti - glaudžiu bendradarbiavimu su tėveliais, bei informatyviu grįžtamuoju ryšiu.

Už savaitės rinksis rajono specialieji pedagogai ir logopedai, kurie dalinsis nuotolinio darbo patirtimi 1-12 klasėse.

Gegužės 4 dieną vyko nuotolinis švietimo pagalbos specialistų, dirbančių mokyklose, metodinis pasitarimas. Susirinkimo tema „Nuotolinis ugdymas: galimybės ir iššūkiai“ skatino kalbėti, dalintis savo patirtimi, prašyti kolegių patarimų.

Pranešimus skaitė 7 specialistės. Specialioji pedagogė ir logopedė Inga Ruželienė trumpai pristatė naudojamus darbo metodus. Sunkiausia buvo karantino pradžioje, - teigė ji. Dirbdama Ustukių pagrindinio ugdymo skyriuje logopede ji naudojasi programa Messenger ir veda individualius užsiėmimus. Lėvens pagrindinėje mokykloje buvo susitarta mokiniams pagalbą teikti kartu su mokytojo padėjėja. Išskirdama savo darbo teigiamas puses, Inga pabrėžė ugdymo lankstumą – pagalba teikiama tada kai jos labiausiai reikia.

Specialioji pedagogė – logopedė Rima akcentavo tai, kad darbas su pirmokėliais vyksta kartu su tėveliais, tik su vyresniais mokiniais įmanomas savarankiškas individualus darbas. Dar specialistė pastebėjo, kad ne visi pedagogai nori bendradarbiauti, dalintis informacija.

Joniškėlio G. Petkevičaitės – Bitės Gimnazijos logopedė Irena taip pat pristatė savo nuotolinio darbo ypatumus. Kiekviena savaitės diena yra paskirta skirtingai klasei ar klasių grupei ir vedamos individualios 30 min. video pamokėlės. Vyresnių klasių mokiniams siunčiamos užduotys, su jai tiesiogiai bendrauja kas antrą savaitę. Individualus, o ne grupinis darbas su kiekvienu mokiniu, visapusiškas bendravimas ir bendradarbiavimas su tėveliais bei nuolatinis ieškojimas įvairių darbo būdų bei priemonių, tai nuotolinio mokymo teigiamos pusės – pabrėžė Irena.

Specialioji pedagogė Vilma sakė, kad nuotolinis mokymasis ir mokymas Svalios progimnazijoje grįstas lankstumu bei susitarimais. Daugeliui mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokytis padeda ne tik logopedė, specialioji pedagogė, bet ir mokytojo padėjėja bei socialinė pedagogė. Minėjo, kad keletas mokinių, neturi galimybės naudotis informacinėmis technologijomis, tad užduotys jiems saugiai pristatomos į namus.

Saločių A. Poškos pagrindinės mokyklos specialioji pedagogė – logopedė Julija kalbėjo apie tai, kad dauguma tėvelių atsisakė video pamokėlių ir pageidavo bendrauti tik telefoniniais skambučiais bei saugiai į namus pristatomomis užduotėlėmis.

Specialioji pedagogė Sandra Uzėlė dirba pagal kiekvieną savaitę administracijos sudaromą tvarkaraštį. Specialistė pasidžiaugė puikiu bendradarbiavimu, informacijos dalijimusi su įstaigos pedagogais. Pamokėles Sandra veda Messenger programėle individualiai arba 2 mokiniams.

Logopedė Jovita akcentavo, kad nuotolinis mokymas pradžioje sukėlė nemažą sumaištį. Mokinukai iki 3 klasės dažniausiai dirba kartu su tėveliais, o vyresnieji individualiai arba grupėmis. Video pokalbiai ir pamokėlės trunka 15 - 25 min. Jovita pastebėjo, kad mokydamiesi nuotoliniu būdu mokiniai tapo savarankiškesni, pajuto atsakomybę už mokymąsi, o bendravimas ir bendradarbiavimas su tėveliais tapo daug artimesnis ir produktyvesnis.

Supratome, kad dalindamosi patirtimi, bendraudamos tarpusavyje lengviau įveiksim nuotolinio darbo sunkumus!

ŠPT logopedė Ingrida Prakopienė, 2020-04-28,

2020-05-04

Dailyraščio konkursas „Mano gimtinė – Lietuva“ baigėsi

 

Vasario mėnesį įvyko dailyraščio konkursas „Mano gimtinė – Lietuva“,  skirtas pagerbti lietuvių kalbą skatinant mokinius taisyklingai, aiškiai ir estetiškai rašyti posmus ir tekstus, skirtus gimtinei. Trisdešimt šešių mokinių darbais iš dvylikos mokyklų grožėjosi ir vertino komisija. Nelengva buvo išrinkti, kurie darbai yra patys dailiausi. Susumavus komisijos taškus, skelbiami nugalėtojai. Sveikiname! Iki kitų konkursų!

 

Pirmą vietą užėmė

 

Goda J.

Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazija

 

Klaidas P.

Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija

 

Melisa A.

Pasvalio r.Vaškų gimnazija

 

Airida J.

Pasvalio r.Vaškų gimnazija

 

Brigita B.

Saločių Antano Poškos pagrindinė mokykla

 

Laurynas B.

Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinė mokykla

 

 

Antrą vietą užėmė

 

Austėja R.

Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazija

 

Gabrielė P.

Pasvalio r. Krinčino Antano Vienažindžio pagrindinės mokyklos Pajiešmenių skyrius

 

Emilija Š.

Pasvalio r.Vaškų gimnazija

 

Skaistė Č.

Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazija

 

Kamilė S.

Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla

 

Auksė P.

Pasvalio Svalios progimnazija

 

 

Trečią vietą užėmė

 

Austėja Š.                      Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija

 

Pijus M.

Pasvalio rajono Narteikių mokykla– darželis „Linelis“

 

Milda K.

Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija

 

Karolis S.

Pasvalio „Riešuto“ mokykla

 

Rosita A.

Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos Valakėlių skyrius

 

Kotryna Š.

Pasvalio „Riešuto“ mokykla

 

 

Konkurso organizatorė Pasvalio r. Pumpėnų gimnazijos logopedė metodininkė

Jovita Kondrotavičienė, 2020-03-12

Labai darbingas pagalbos mokiniui specialistų metodinis pasitarimas

 

Vasario 11 dienos popietę į Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos Pedagoginį psichologinį skyrių rinkosi rajono pagalbos mokiniui specialistės.

Pranešimą skaitė ir atvirą lietuvių kalbos video pamoką rodė Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos specialioji pedagogė Inga Ruželienė. Lietuvių kalbos pamoka vyko 6 klasėje. Kartojimo pamokos tema „Antonimai, sinonimai, homonimai“. Pamokoje dalyvavo 4 mokiniai, turintys įvairių specialiųjų ugdymosi poreikiais. Pamokoje naudoti savivaldaus mokymosi elementai - atvirkštinis, grupinis mokymosi metodai, kahoot.lt programėlė ir kt. Visos užduotys buvo susijusios su pamokos tema, perteiktos per žaidybinį procesą. Vaikai pamokoje elgėsi laisvai, jų emocijos geros, atlikinėjo gautas užduotis patys ir su mokytojos pagalba. Po pamokos stebėjimo I. Ruželienė pasakojo kaip sekėsi vesti pamoką filmuojant, ko pritrūko. Pamokos įspūdžiais, mintimis dalijosi ir kitos specialistės. Stebėta pamoka papildė būrelio narių žinias nauja patirtimi. Dėkojome Ingai, kad pasidalijo savo patirtimi, mintimis ir idėjomis.

Taip pat buvo aptariamos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pritaikytų Bendrojo ugdymo programų formos, kokios jos turėtų būti, kas jose turi atsispindėti. Pasvalio lopšelio - darželio „Žilvitis“, Vaškų gimnazijos ir kitų mokyklų bei darželių specialistės rodė ir pasakojo kokias pritaikytų programų formas naudoja.

Švietimo pagalbos tarnybos direktorė A. Baršauskienė dėkojo I. Ruželienei už drąsą parodyti filmuotą pamoką ir linkėjo kitoms pasekti jos pavyzdžiu.

 

Krinčino A. Vienažindžio pagrindinės mokyklos

specialioji pedagogė-logopedė Violeta Angelienė, 2020-02-17

Dalyvavimas relaksaciniame rytmetyje „Papuošk Kalėdų eglutę“


Dažniausiai su vaikais mes vykstame į konkursus, olimpiadas, ir visur kitur, kur reikia rodyti išmintį bei rungtyniauti...Šį syki nusprendėme artėjančias gražiausias metų šventes pasitikti su atsipalaidavimu bei spalvomis...
Tad gruodžio 10 dienos rytą 5-7 klasių SUP turintys mokiniai ir pagalbos mokiniui specialistės išvyko į Vaškų gimnaziją. Čia vyko pagalbos mokiniui specialistės Kristinos Prakopienės organizuotas relaksacinis rytmetis „Papuošk Kalėdų eglutę“. Pasveikinusi visus ir padalinusi po „Laimės kūčiuką“ ji papasakojo apie tai, kas yra mandalos, susipažino su mandalų atsiradimo istorija, kaip jos kuriamos, kaip reikia derinti spalvas ir išgauti simetriją.
Skambant Kalėdinei muzikai visi dekoravo pačių pasirinktas mandalas pagal savo norus ir nuotaiką. Iš spalvinių pasigamino po kelis Kalėdinius žaisliukus. Po vieną žaisliuką užkabino ant eglutės, kitus-parsivežė sau. Palinkėję gražių švenčių, atsisveikinome.
Vaikai buvo laimingi, nes patyrė ir atsipalaidavimą, ir su naujais draugais susipažino, ir išmoko pasigaminti dekoracijas.


Pagalbos mokiniui specialistės J.Baltaragienė, S.Uzėlė, 2019-12-10

Virtuali darbų fotografijų paroda

„PIRŠTUKAIS KURTAS KALĖDŲ NORAS“

 

2019 m. lapkričio – gruodžio mėnesiais vyko respublikinė ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo įstaigų pagalbos mokiniui specialistų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų virtuali darbų fotografijų  paroda  „Pirštukais kurtas Kalėdų noras“ . Sulaukėme 160 darbų fotografijų iš įvairių Lietuvos vietovių. Kalėdų norus kūrė vaikai nuo jau nuo 3-jų metukų, įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių. Kalėdų norai buvo labai įvairūs, įdomūs, išradingi, žaismingi, šiuolaikiški... Dėkojame visiems dalyvavusiems ir linkime visų norų išsipildymo.

 

Parodos koordinatorė – Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“

direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Jovita Varanauskienė.

Organizatorės - Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ pagalbos mokiniui specialistės:

 vyr. logopedė Sandra Maračinskienė, logopedė Eglė Motiejūnaitė.

Kalėdiniai besmegeniai laukia Jūsų!

 

Užsukit į Švietimo pagalbos tarnybą!!! Joje apsigyveno Kalėdiniai besmegeniai, kurie padės susikaupti Adventiniu laikotarpiu ir laukti šv. Kalėdų džiaugsmo 😊
AČIŪ mokiniams ir jų mokytojams už kūrybiškumą!

 

Tarnybos direktorė Andromeda Baršauskienė, 2019-12-06

Metodinių priemonių paroda – gerosios patirties sklaida

 

         2019 m. gruodžio 5 dieną Pasvalio „Riešuto“ mokykloje susirinko Pasvalio ir Pakruojo rajonų pagalbos mokiniui specialistės, pasidalinti savo pasigamintomis metodinėmis priemonėmis ir pasisemti naujų idėjų tolimesniam darbui.

Pasveikinimo žodį tarė Švietimo pagalbos tarnybos direktorė A. Baršauskienė ir metodinio būrelio pirmininkė S. Maračinskienė.

Parodos metu buvo pristatyta 21 priemonė. Jos skirtos vaikų garsinės analizės ir sintezės, bei dėmesio lavinimui.

Viešnios iš Pakruojo rajono pristatė pratybų sąsiuvinius „Spausdintinių ir rašytinių raidžių kraitelė“ I ir II dalis, mokomąsias užduotis „Parašyk žodį ir sudėk paveikslėlį“, „Sujunk linijas ir spalvink paveikslėlį“, „Spalvos ir formos“, didaktinę priemonę „Dideli, maži spalvoti apskritimai“ ir vaizdinę ugdomąją priemonę su kamšteliais „Kamštelį renku – žodelį tariu“.

Kaip visada, galima pasidžiaugti ir mūsų specialisčių išradingumu ir kūrybingumu. Visas priemones su aprašymais ir rekomendacijomis taikant, galima rasti knygelėje „Pasvalio ir Pakruojo rajonų pagalbos mokiniui specialistų kurtos metodinės priemonės 2019 m.“.

Abiejų rajonų specialistės apsikeitė dovanomis. Pakruojietė Daiva Šonkevičienė padovanojo pratybų sąsiuvinių „Spausdintinių ir rašytinių raidžių kraitelė“ I ir II dalis, o pasvalietė Inga Ruželienė – kompiuterinį variantą taisyklių ir užduočių sąsiuvinio (mokomųjų užduočių rinkinio) „Minkštumo ženklo rašyba“. Mūsų metodinio būrelio pirmininkė svečiams įteikė ir metodinių priemonių 2019 m. knygelę. Priemonių nuotraukos įdėtos skyrelyje Mūsų priemonės.

Po parodos, Pasvalio „Riešuto“ mokyklos direktorė svečiams papasakojo apie mokyklą, bei pakvietė pasižvalgyti po ugdymo(si) erdves.

Džiugu, kai du rajonus apjungia bendras tikslas ir noras pasidalinti savo žiniomis ir patirtimi. Ačiū!

 

Pasvalio „Riešuto“ mokyklos logopedė Ingrida Mainionytė, 2019-12-06

 Seminaro tęsinys

 

   Lapkričio 27 d. turėjome galimybę pabuvoti lektorės dr. Margaritos Jurevičienės seminare. Tai 2-oji dalis, tęsinys seminaro „Priemonės, ugdančios vaikų kalbą“.

   Seminaro metu lektorė pristatė Autizmo istoriją, aptarė Autizmo spektro sutrikimo priežastis, remiantis naujausiais tyrimais. Detaliai pristatė priemones darbui su vaikais, bei kaip naudojant vizualines priemones galima padėti vaikui suprasti, ko norima iš vaiko ir pagerinti jo elgesį. Lektorė pateikė konkrečių atvejų, vaizdinės medžiagos. Visa tai aptarė, analizavo. Nuosekliai aptarė sensorinės integracijos, savireguliacijos būdus ir priemones, pateikė savo darbo pavyzdžių.

   Buvo  galimybė pasikonsultuoti išklausius teoriją.

   Seminaras finansuotas Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos vykdomo projekto „Kartu su vaiku-7“ lėšomis iš Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos.

 

Pasvalio „Riešuto“ mokyklos mokytojos Brigita Macijauskienė, Ligita Stacevičienė, 2019-11-28

Kolegės seminaras

 

Ankstų, šalnos pabarstytą spalio 30 d. rytą, Pasvalio rajono pagalbos mokiniui specialistės rinkosi į logopedės Aistės Tamošiūnienės seminarą „Priemonės, ugdančios vaikų kalbą“ Pasvalio lopšelyje darželyje „Liepaitė“. Jauki aplinka, šiltas Aistės pasitikimas, darželio direktorės Aldonos Piragienės pasveikinimas nuteikė produktyviam darbui.

Seminaro pirmoje dalyje stebėjome individualių ir grupinių veiklų filmuotą medžiagą „Miklūs piršteliai-graži kalba“, „Liežuvio Igno diena“. Vertinome stebėtas veiklas ir aptarėme.

Peržiūrėjome daugiau vaizdo įrašų. Aistė pasidžiaugė, kad  meninio ugdymo ir logopedinių užsiėmimų metu vaikai susipažino su lėlių teatru, improvizavo, patyrė kūrybos džiaugsmą ir mokėsi tarpusavyje gražiai bendrauti ir suvaidino P. Mašioto „Kiškis smaližis“. Matėme, kaip pritaikoma smėlio terapija individualiose logopedinėse pratybose įtvirtinant garsą [k] žodžiuose pagal temą „Rudens gėrybės“. Stebėjome „Žaidimus pirštukais“. Pasidžiaugėme, kad logopedė pritaikė iš Vilniaus Šilo mokyklos parsivežtą idėją ir naudojo putas spalvų pažinimui bei jų pavadinimų įtvirtinimui.

Antroje seminaro dalyje Aistė pristatė Socialinio - emocinio intelekto lavinimo programą „Kimochis“ logopedo darbe.

Trečioje dalyje matėme daug priemonių, kurios ugdo vaikų kalbą. Vienas logopedė pasigamino pati,  kitos - rastos internete, su galimybe atsispausdinti, trečios -  išleistos įvairiose leidyklose.

Pabaigoje apsilankėme darželio erdvėse, pritaikytose vaikų ugdymui: kūrybos laboratorijoje, žaidimų kambaryje, Kimochis klasėje, logopedės darbo vietoje.

Dėkojame Aistei Tamošiūnienei, kad pasidalijo savo ilgamete patirtimi, mintimis ir idėjomis.

 

 

Pumpėnų gimnazijos logopedė Jovita Kondratavičienė, 2019-10-31

Išvyka į seminarą Vilniaus specialiajame lopšelyje – darželyje „Čiauškutis“

 

Spalio 23 d. Pasvalio rajono logopedai ir specialieji pedagogai išvyko į Vilniaus specialųjį lopšelį – darželį „Čiauškutis“, kur ne tik apžiūrėjo ugdymo erdves, bet vyko seminaras tema „Vaikų, turinčių įvairiapusį raidos sutrikimą, ugdymas ir aplinkos pritaikymas, elgesio ypatumai bei sprendimo būdai“. Pranešimus skaitė šiame darželyje dirbantys specialistai, kurie rėmėsi savo darbo patirtimi ir praktiniais pastebėjimais dirbant su vaikais, turinčiais įvairiapusių raidos sutrikimų.

Vilniaus specialusis lopšelis-darželis „Čiauškutis“ yra specialioji ikimokyklinė ugdymo įstaiga, teikianti ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą. Įstaigą lanko specialiųjų poreikių vaikai. Grupės komplektuojamos atsižvelgiant į vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius ir amžių. Darželyje taip pat nuo 2014 m. veikia dienos socialinės globos centras, teikiantis įvairiapusę specialiąją pedagoginę, socialinę, medicininę – terapinę pagalbą. Priimami vaikai, turintys įvairius raidos sutrikimus, kuriems kompleksinę dienos socialinę globą užtikrina socialiniai pedagogai ir darbuotojai, logopedai, psichologas, specialieji pedagogai, ergoterapeutai, kineziterapeutai, judesio korekcijos pedagogai, masažistas, užimtumo pedagogai, gydytojas reabilitologas, individualios priežiūros specialistai.

Mus maloniai pasitiko lopšelio-darželio „Čiauškutis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Joana Kalinauskienė. Papasakojo apie darželio veiklą, pristatė seminaro pranešėjas. Išklausėme 7 pranešimus, kurių kiekvienas buvo informatyvus ir papildė specialisčių žinias nauja patirtimi.

Logopedė metodininkė Ingrida Liaudeneckienė skaitė pranešimą tema Specialiojo ugdymo organizavimas SLD „Čiauškutis.“ Pristatė, kaip organizuojamas ugdymas, sprendžiamos iškylančios problemos, mokymosi sunkumai. Pasidalino patirtimi kaip dirbama pagal jų susikurtą „Čiauškučio“ ugdymo programą. Patiems sunkiausiems ugdytiniams sudaromos individualios ugdymo programos. Supažindino su vaiko gerovės komisijos veikla, funkcijomis. Taip pat Ingrida Liaudeneckienė akcentavo, kad labai svarbu, jog būtų organizuojamas vientisas ugdymas ir vykdoma darni reikalingų specialistų pagalba.

Ikimokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė Džiuljeta Petraitytė pranešime Vaikų, turinčių įvairiapusį raidos sutrikimą, tinkamo elgesio formavimo ypatumai ir aplinkos pritaikymas“ kalbėjo, kad ugdant vaikus, turinčius įvairiapusį raidos sutrikimą svarbu struktūruoti vaiko aplinką, naudoti vaizdines priemones, kad nekiltų, ar mažiau pasikartotų probleminis elgesys. Reikėtų sukurti grupėse veiklos erdves, individualias darbo vietas. Turi būti struktūruota dienotvarkė, įvairi veikla. Mokymui ir elgesio valdymui darželyje naudojama alternatyvi komunikacija. Darželyje taikomi logopedės–specialiosios pedagogės iš Didžiosios Britanijos Džinos Deivis metodai. Ikimokyklinio ugdymo pedagogės metodininkės Džiuljetos Petraitytės teigimu visų veiklų sėkmė - tai užmegztas ryšys su vaiku.

Apie Struktūruoto mokymo metodų taikymą, ugdant vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą“ pranešimą skaitė vyresnioji logopedė/ikimokyklinio ugdymo pedagogė Aistė Bartkutė. Informavo, kad ugdant vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, svarbu fizinė aplinka, kurioje ugdomas vaikas, kad išvengtume išorinių dirgiklių, nepageidaujamo elgesio. Tad visa aplinka turėtų būti struktūruojama į įvairias zonas: rengimosi, žaidimų, socialinės, skaitymo, nusiraminimo, individualaus darbo, miegojimo, savitvarkos zona ir kt. Kuriant palankią ugdymuisi aplinką, struktūruojant veiklas, (kad vaikams būtų aiški veikla, dienotvarkė, ko iš jų tikimasi) taip pat yra naudojamos alternatyviosios komunikacijos priemonės, komunikacinės knygos.

Logopedė metodininkė Vaida Vilienė savo pranešime Mokymo priemonių pritaikymas, dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais“ supažindino kokias priemones, metodus, vaiko įtraukimo į veiklą strategijas taiko savo darbe. Akcentavo, kad vaiko veikla turi būti organizuota, įtraukianti. Svarbu parinkti tinkamas priemones, numatyti veiklą ir būtinai atlygį.

Pranešimą Metodinių priemonių rengimas, dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių“ skaitė vyresnioji ikimokyklinio ugdymo pedagogė Vilija Karpavičiūtė-Samienė. Pademonstravo įsigytas ir pačios sukurtas ugdymo priemones, bei įvairius jų panaudojimo būdus, kurie derinami prie kiekvieno vaiko gebėjimų. Akcentavo, kad reikia stengtis viską perteikti per žaidybinį procesą. Kuriant socialines istorijas mokyti tinkamo elgesio, kaip elgtis įvairiose situacijose. Anot Vilijos Karpavičiūtės-Samienės reikia nebijoti eksperimentuoti.

Pranešimą Probleminio elgesio priežastys ir prevencija“ skaitė socialinė pedagogė Benedikta Siliūnė. Informavo, kad ieškant priežasties, kodėl vaikas elgiasi netinkamai, reikia atsižvelgti į vaiką ir aplinką. Probleminiu elgesiu dažniausiai vaikai siekia dėmesio, todėl svarbu suprasti, ką vaikas nori tuo pasakyti. Pristatė probleminio elgesio valdymo būdus (proaktyvus - prevencija ir reaktyvus - taikomas jau įvykus netinkamam elgesiui). Supažindino su proaktyviomis bei reaktyviomis darbo strategijomis, probleminio elgesio įveikos būdais.

Vaikų elgesio ir emocijų sunkumų sprendimo būdai praktiškai“ - pranešėja medicinos psichologė Ingrida Baranauskienė sakė, kad svarbu mums patiems suprasti, kaip reaguojame į vaiko reakcijas, kaip priimame ar nepriimame jo elgesį, kaip suvokiame save, nes dažniausiai paties vaiko netinkama reakcija būna gynybiška. Vaikui reikia pagalbos, o ne bausmės. Mokant vaikus tinkamo elgesio, emocijų valdymo, svarbu stiprinti teigiamą elgesį, paaiškinti priežasties-pasekmės ryšius. Dar kartą, kaip ir prieš tai girdėtuose pranešimuose, akcentavo, kad tinkamo elgesio mokoma bendraujant vaizdais, simboliais, kortelėmis, kuriant, piešiant, vaidinant socialines istorijas. Tiek klasėje, tiek darželyje naudojamos vizualinės struktūros padeda išvengti neigiamų emocinių reakcijų. Svarbu pastebėti ir sustiprinti apdovanojimu, net ir mažiausią daromą pažangą, nes tai vaiką motyvuoja elgtis dar geriau.

Seminarą užbaigėme smagia refleksija kartu su lopšelio-darželio Čiauškutis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Joana Kalinauskienė. Pasidalinome įspūdžiais, mintimis, emocijomis.

 

Informacija: Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centre veikia sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyrius. Jis teikia konsultavimo paslaugas tėvams, pedagogams ir specialistams, bei vykdo mobilios komandos paslaugas nuolatinėje vaiko ugdymo(si) aplinkoje. Kontaktai: Ateities g. 44, Vilnius. Tel. 867758544, el.p. info@srvks.lt, www.srvks.lt

 

Seminaras buvo organizuotas pagal Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos vykdomo projekto „Kartu su vaiku-7“ lėšomis iš Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos.

 

Pasvalio r. Joniškėlio G. Petkevičaitės-Bitės gimnazijos specialioji pedagogė

Jolanta Baltaragienė, 2019-10-23

Pirmas pasitarimas naujaisiais mokslo metais

 

Spalvingą rugsėjo 26 d. į Švietimo pagalbos tarnybos salę susirinko Pasvalio rajono pagalbos mokiniui specialistų metodinio būrelio nariai. Metodinio būrelio pirmininkė Sandra Maračinskienė pristatė virtualiai aptartą metodinio būrelio veiklos planą ir metodinės veiklos tvarkos aprašą. ŠPT direktorės Andromedos Baršauskienės iniciatyva aptarėme kelionę į Vilniaus specialųjį l-d „Čiauškutis“, kuris ugdo vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų ir artėjantį Pasvalio l-d „Liepaitė“ logopedės Aistės Tamošiūnienės seminarą „Priemonės, ugdančios vaikų kalbą“. Susirinkimą tęsė Lėvens pagrindinės mokyklos specialioji pedagogė Inga Ruželienė, pristatydama projekto „Lyderių laikas 3“ numatytas veiklas, kurios bus vykdomos Pasvalio rajono mokyklose. Inga kalbėjo apie savivaldų mokymąsi, kuris eksperimento būdu jau taikomas Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos 8-oje klasėje. Įdomu, informatyvu, tikslinga… Lauksime eksperimento rezultatų. Susirinkimo dalyves į knygų pasaulį nukėlė l-d „Žilvitis“ logopedė Violeta Šaulienė. Ji skaitė pranešimą „Skaitymo balsu nauda vaikams“. O matematikos šalyje apsilankėme klausydami ir praktiškai bandydami ŠPT specialiosios pedagogės Ingos Kaulinskienės pranešimo „Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių matematinių gebėjimų ugdymas naudojant Numicon priemone“. Buvo įdomu, nes Numicon priemonės privalumus galėjome išbandyti pačios.

Susitikimas buvo informatyvus, išsamus, tikslingas.

 

Sandra Marčinskienė, 2019-09-27